De 12 stappen naar een gezond leven

Een van de eenvoudigste en meest effectieve manieren om de bloedsuikerspiegel te verlagen, het risico op hart- en vaatziekten te verkleinen en de algehele gezondheid en het welzijn te verbeteren, is lichamelijke fitheid en lichaamsbeweging. Maar in onze steeds sedentairder wordende wereld, waar bijna elke essentiële taak online, vanuit de bestuurdersstoel of met een telefoontje kan worden uitgevoerd, kan lichaamsbeweging en fysiek fit zijn een moeilijke zaak zijn om te verkopen.

In werkelijkheid zou iedereen moeten bewegen, maar uit onderzoek blijkt dat slechts 30% van de volwassen bevolking van de Verenigde Staten de aanbevolen dertig minuten dagelijkse lichaamsbeweging krijgt, en 25% is helemaal niet actief.

Inactiviteit wordt gezien als een van de belangrijkste redenen voor de toename van diabetes type 2 in Amerika, omdat inactiviteit en obesitas insulineresistentie en andere factoren in de hand werken die andere ziekten in de hand werken.

Het goede nieuws is dat het nooit te laat is om in beweging te komen, en lichaamsbeweging is een van de gemakkelijkste manieren om te beginnen met het onder controle houden van het begin van allerlei ziekten. Voor mensen die al kandidaat zijn voor een aantal ernstige ziekten zoals diabetes en hartfalen, kan lichaamsbeweging en fysieke fitheid de conditie van sommige delen van het lichaam verbeteren, zoals de insulinegevoeligheid, het risico op hartziekten verlagen en gewichtsverlies bevorderen(Leer meer over nordictrack treadmill t6.5s).

https://www.youtube.com/watch?v=D_DWiLk-YsI

In 2003 publiceerde het Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (tijdschrift voor klinische endocrinologie en stofwisseling) het resultaat van hun studie en ontdekte dat gebrek aan lichaamsbeweging en lichamelijke fitheid de sleutelfactoren waren achter zwaarlijvigheid en andere ernstige ziekten zoals diabetes(https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/physical-activity-its-important).

Posts from the same category:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *