SEO: Det grundlæggende

Nar man annoncerer med pay per click, giver Google annoncoren to brede muligheder. Annoncering i sogeresultater, annoncering i hjemmesidernes indhold eller faktisk valger mange at gore begge dele. Annoncering i sogninger betyder, at resultaterne vises i Google under sogninger og i de distribuerede sogeresultater. Google-indholdsannoncering galder for de websteder, der valger at indarbejde “Adsense” pa deres websteder. Da adsense hurtigt vokser, kan det nu ses pa millioner af websider pa hele nettet.

Mange annoncorer undgar dog dette til fordel for blot at annoncere i sogeresultaterne.
Der er flere grunde til dette, og den forste er tillid. Dette har varet et resultat af, at mindre websteder og helt op til adsense-imperier har valgt at ga i gang med Click Fraud. Selv om dette problem forekommer i sogninger, er det langt mindre dominerende. De, der begar Click Fraud pa sogninger, er dem, der forsoger at svakke en konkurrents ROI. Med Adsense er det samme tilfaldet, ligesom webstedsindehaveren forsoger at oge sine indtagter ved hjalp af lignende taktikker.

En anden grund til, at hjemmesideejere valger at markedsfore sig ud med indhold, er koberens motivation, nar han er pa et website. En person, der er pa et andet websted end annoncorerne, er der maske af helt andre arsager. F.eks. ville et websted, der diskuterer ulemperne ved Adsense, faktisk returnere reklamer for dem, der salger “Adsense Websites” f(En savoir plus sur e hvad betyder seo).

https://www.youtube.com/watch?v=rpwD50v0Ubo&t=2s
eks. Folk klikker maske pa den, men de vil nappe kobe efter at have last en negativ anmeldelse. Den anden grund kunne vare, at personen pa adsense-webstedet faktisk ledte efter, hvad der er den bedste farvepalet at bruge. Personen ville derfor ikke finde annoncen relevant, men ville maske klikke pa annoncen pa en ubekymret made.
Adsense-websteder bliver ogsa ofte afvist af annoncoren, fordi de mener, at det indebarer mere administration. Kontrol af websteder for at se, hvor relevante de er, og redigering af deres bud for at sikre, at de stadig vises pa en side. Med nogle ord, der har et netvark pa over 500 websteder, er det helt sikkert en kedelig og dyr opgave. Selv om dette er tilfaldet, oplever mange ogsa, at deres Adwords-konto returnerer websteder, som ikke engang ser ud til at forsoge at understotte deres sogeord. Eksemplet, som er modent, er dem, der annoncerer under juridiske satninger, som optrader pa adsense-webstedernes “vilkar og betingelser” og “privatlivspolitik”-sider()(https://www.crazyegg.com/blog/how-to-optimize-your-website/).

Posts from the same category:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *