Søgemaskineoptimeringsvejledningen: Øg webstedstrafik og brandbevidsthed

Der er en rakke forskellige metoder til, hvordan forhandleren vil kompensere affiliate for hans tjenester, og for webmasteren er disse metoder simpelthen den metode, hvormed han kan tjene nemme penge. Blandt de mere almindelige kompensationsmetoder er pay-per-click-metoden, pay-per-lead-metoden og pay-per-sale-metoden. Pay-per-click-metoden er den metode, der foretrakkes mest af affiliates, da de besogende pa deres websted kun behover at besoge annoncorens websted for at tjene penge. De to andre metoder foretrakkes derimod af forhandlerne, da de kun skal kompensere dig, hvis din besogende bliver en af deres registranter, eller hvis den besogende faktisk kober deres produkter.

At fa meget overskud pa affiliate marketingprogrammer afhanger dog ikke sa meget af kompensationsmetoden som af den trafik, der genereres af dit websted. Et websted, der kan tiltrakke flere besogende, vil generelt have storre chance for at fa overskud pa affiliate marketingprogrammer.

Hvad med Google Adsense?

Google Adsense er faktisk en slags affiliate marketingprogram. I Google Adsense fungerer Google som mellemmand mellem de tilknyttede partnere og forhandlerne. Den handlende eller annoncoren skal blot tilmelde sig Google og give Google tekstannoncer vedrorende deres produkter. Disse annoncer, som faktisk er et link til annoncorens websted, vises derefter i Google-sogninger og pa websteder, der ejes af de tilknyttede virksomheder eller af de webmastere, der har tilmeldt sig Google Adsense-programmet.

Selv om man kan finde mange ligheder mellem Google Adsense og andre affiliate marketingprogrammer, kan man ogsa se mange forskelle. I Google Adsense er det eneste, webmasteren skal gore, at placere en kode pa sit websted, og Google tager sig af resten(En savoir plus sur e seo optimering af hjemmeside).

https://www.youtube.com/watch?v=OYRkIGaP80M&t=63s
De annoncer, som Google placerer pa dit websted, vil generelt vare relevante for indholdet pa dit websted. Dette er en fordel bade for dig og for annoncoren, da de besogende pa dit websted mere eller mindre er interesseret i de produkter, der annonceres()(https://mailchimp.com/marketing-glossary/seo/).

Posts from the same category:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *